‘Yüzüklerin Efendisi’ dünyasında geçen başka bir epik maceraya tanıklık edeceğiz.
Middle Earth: Shadow of Mordor oyununun göze batan özelliği Nemesis sistemi (düşman sistemi) idi. Standart bir aksiyon oyununa bir strateji katmanı eklediler. Karşılaşacağınız belirli Uruk askerlerinin güçlerini ve zayıflıklarını öncesinde görmenize izin vererek onlarla mücadelenize bir yol çizebiliyordunuz. Bu Nemesis sistemi, zengin fantastik ögelerle dolu dünyanın, türe katılan yenilikçi bakışın ve oyuncuları intikam dolu bir Elf ruhu tarafından ele geçirilmiş bir adamın Mordor’da koşturmasındansa bir ordu yönetmesine izin vermesinin yanında bir satranç oyununa benziyordu.
Monolith’in Middle Earth: Shadow of War’ında ki Düşman Sistemi ise daha büyük daha korkunç ve daha dirençli. Oyuncular sadece düşman ordusu hakkında bilgi toplamakla kalmayacak, bir de kendi ordusunun güçlerini, zayıflıklarını ve kişisel geçmişlerini anlatan bilgiler de toplayacak. Ayrıca artık sadece Uruklar yok. JRR Tolkien’in Yüzüklerin Efendisi evrenindeki dağ trolleri ve diğer yaratıklar da hikayeye katılıyor.
Oyuncular bir kez daha Boromir’den ilham alınan, güç yüzüklerinin dövülmesinde rol alan Elflerden birisi olan ve Celebrimbor ile işbirliği yapan Talion’un hikayesinde ilerleyecekler. Talion ve Celebrimbor bir insan bedenini paylaşıyorlar. Işınlanmak gibi doğaüstü güçleri, hızlı kılıç saldırıları ve diğer dünyevi bonus özellikleri var.
Yüzüklerin Efendisi evreninde, Golden Woods’un koruyucusu Galadriel, eğer Tek Yüzük elinde olsaydı, onun gücünün kendisini tüketeceğini ve Karanlıkların Efendisi yerine kendisini parlak ve güçlü bir kraliçeye çevireceğini söylüyor. İşte bu Celebrimbor’un ve Talion’un bedeninde takılı olun güç yüzüğünün savaşa yaklaşım biçimini anlatıyor. Bu esnada Talion güç ile pek ilgilenmiyor ama kendi davasının doğruluğundan da şüphe duymuyor.
Shadow of War’da olağan dışı ikilimiz, orduları için Urukları, trolleri, ejderhaları ve diğer yaratıkları toplamaya çalışıyorlar. Kimisi kendi isteği ile katılıyor. Kimisinin katılması için de zor kullanmaları gerekiyor. Yaratıklar kendi kabilelerine ayrılmışlar. Her birisi sundukları fayda ve eksi noktaları ile geliyorlar. Örneğin Feral Kabilesi yetenekli avcılardan ve iz sürücülerden oluşuyor.
Uruklar ve troller şuan için Talion’un tarafındalar. Ancak bu onların hala karanlık tarafın yaratıkları olduğunu değiştirmiyor. İşte iyinin ve kötünün arasında kalan bu gergin durum her an bir tehdit oluşturmaya müsait.
“Onlar takipçiniz olsa bile eski düşmanlarınız ve onları size katılmalarına mecbur bırakıyorsunuz. Bu anlatması garip bir ilişki yani.” diyor Monolith başkan yardımcısı Michael de Plater. “Düşmanlarınızdan nefret etmeyi seviyorken bir yandan da takipçilerinizi sevmekten nefret ediyorsunuz.”
Oyunun yayınlanan ilk oynanış videosunu bu linkten izleyebilirsiniz.
Shadow of War, hali hazırdaki Yüzüklerin Efendisi evreniyle birlikte çalışırken, günümüzün en çok beğenilen fantastik dünyasına gerekli saygıyı gösteriyor ve bu evreni alabildiğince daha da genişletiyor.
Shadow of War, ABD’de 22 Ağustos ve Avrupa’da 25 Ağustos tarihlerinde Playstation 4, Xbox One ve PC platformlarına çıkacak. Scorpio versiyonunun da olacağı duyurulmuştu.