Lokal çok oyuncu özelliğinin gereği yerine gelecek
Microsoft Studios’ta başkan yardımcısı ve 343 Studios’un başkanı Bonnie Ross bu hafta DICE 2017 oyun zirvesinde açıkladığına göre tüm özelliklere sahip FPS Halo oyunlarının bundan sonra her zaman çok ekranlı olarak yoluna devam edeceğini söyledi.
Bu haber Halo oyun serisinin ilk çoklu ekran özelliğini barındırmayan oyunu olan Halo 5 : Guardians’ın ‘Ortaklaşa oyun’ bölümünün çıkarılmasından sonra geldi. Bu karar oyunun tutkunlarından makul talepleri karşılıyor. Özellikle de Halo’nun uzun tarihi boyunca ortaklaşa ve LAN partisi özelliğinde bir oyun olduğu gerçeğini göz önünde bulundurursak.
[irp posts=”1756″ name=”Halo Wars 2 fragmanı Süper kötü adam Atriox””]
343’e göre çoklu ekran özelliğinin Halo 5’te kaldırılmasının sebebi ‘Yoğun ölçekli çevre birimleri, gelişmiş yapay zeka davranışları, arttırılmış görsel ve oyun oynamaya dönük uygunluklar” gibi şeyler üzerinde daha iyi odaklanabilmek için yapılmıştı. Fakat şu var ki ekip tabanlı mekaniklere sahip, lokal çok oyuncu özelliğindeki bir oyun için bu tip faktörler üzerinde durmak biraz saçmaydı.
Özellikle oyun firmalarının çoklu ekran oynama özelliğini göz ardı edecek, daha iyi ekran özellikleri sunmak gibi şeyler üzerine odaklanan firmaların da yer aldıkları günümüz oyun sahnesine düşen gelecek Halo bölümlerinde müşterek oyun özelliğinin geri getirilecek olması haberi, memnuniyetle karşılandı.