karma gerçekliğe dayalı Uluslar arası Uzay İstasyonu simülatörü

Fiziksel ve sanal eğitim bir arada

NASA, sıradan eğlence maksadıyla üretilmiş olsa da, görüntü teknolojisine her zaman kucak açmıştır. Amerikan uzay ajansı şimdi Epic Games’ Unreal Engine ile iş birliği yaparak ‘karma gerçekliğe dayalı Uluslar arası Uzay İstasyonu simülatörü’ yapacak.

Yetkin bir NASA astronotu olmak için adaylar iki yıllık bir eğitim sürecine tabi tutulurlar. Bu süreçte bir çok şeyin yanında, ağırlıksız ortamda çalışmaya hazırlanmak için yoğun dersler ve simülasyon eğitimleri alırlar, uzay mekiğinin farklı ve uluslar arası uzay istasyonunun farklı bölgelerine gitmeyi, ve birbirlerine acil yardım görevlileri gibi hizmet vermeyi öğrenirler.

OKU ►  NASA'nın katlanabilir kaşif robotuyla tanışın

Astronot eğitimi geçmişte 6.2 milyon galon su bulunduran büyük bir havuz olan ‘Nötral suya-batmama laboratuvarı’nda dalış yapmak, uzay mekiğinin hayata geçirilmiş modeli olan ve aynı zamanda uluslar arası uzay istasyonunun bazı bölümlerini içeren NASA’nın ‘Uzay Aracı Tesisi Modeli’nde zaman geçirmek anlamına gelirdi. Buna rağmen bu fiziksel tesisler sınırlı kapasiteye sahipler. Fiziksel bir tesise karma gerçeklik modeli eklemek, eğitimdeki astronotların yeteneklerini bilemeleri için daha fazla fırsat sunabilir.

Unreal Engine’in baş rakibi Unity’ de NASA ile çalışma yapmıştı. Konuya vakıf olmayanlar için belirtmek gerekirse her iki firma da eğlence uygulamaları ve VR deneyimleri maksadına dönük oyun motorları yaparlar. Günümüzde oyun geliştiricileri az farkla da olsa Unreal Engine’den çok, Unity’i tercih ederler. Fakat yine de Unreal Engine ‘ciddi oyunlar’ kategorisinde etkileyici müşterilere sahiptir. BMW, McLaren, Ikea ve Lockheed Martin bunlardan bir kaçı.

Unreal Engine ve NASA’nın bu ay başında yayınladıkları bir videoya göre hazırladıkları karma gerçeklik sistemi, astronotların bakım çalışmalarını yapmak için kullandıkları farklı egzersiz makineleri ve araçları içeren Uluslar arası Uzay İstasyonu (ISS) güvertesindeki enstrümanları gösteriyor. Bu simülatör, daha önce eğitim amacıyla Oculus için yayınlanan Mission:ISS’ten farklı.

Diğer şeylerin yanında karma gerçeklik ISS uygulaması ‘yerçekimi kaldırma sistemi’ ile eğitime tabi tutulan astronotların beğenisini kazanıyor. Robotik vinç ile birlikte çalışan sistem, stajyer öğrencinin kendisini mikro yer çekiminde, ya da ay veya Mars’ta hissetmesine sebep oluyor. Karma gerçeklik sistemini astronotların ve mühendislerin yörüngede yaşam ve çalışma koşulları için kullanmanın haricinde NASA, yeni habitatlar (yaşam ortamı) tasarımlamak için de bu sistemi kullanacak.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here