Steam Audio oyun dünyasının gerçek şeklini yansıtıyor.
Sanal Gerçeklikliği (VR) geliştirme üzerine yapılan çalışmaların çoğunluğu görsellik üzerine. Peki ya ses önemli değil mi? İçine girdiğiniz o yabancı dünyada ilerlerken duyduğunuz seslerin gördüklerinizle uyuşmaması sizi de rahatsız etmiyor mu? Valve, bu tip sorunları çözebileceğini düşünüyor. En son olarak piyasaya sürdükleri Steam Audio kiti ile VR’a oyun veya uygulama geliştirenlerin daha iyi ses senkronu ve kalitesi yakalamalarını sağlıyorlar. Binaural audio (insan kulağınında duyulduğu gibi ses) üretmesinin yanında, ses efektleri üretmek için fizik temelli gelişmiş bir yaklaşımı var.
İlk olarak, oyun içindeki engellerin sesin duyulmasını zorlaştırma sıkıntısını çözebiliyor. Eğer bir köşeyi dönüyorsanız gürültülü sesi temizlemek için boğukluğun arasından ince bir geçiş sesi duyacaksınız. Ayrıca alışılmış temel efektlerle sesi yaymak yerine, nesnelerin etrafında gerçek zamanlı olarak sesi yayabiliyor. Ayrıca oluşan yankı sadece çevrenin şekillerine dayanmıyor. Aynı zamanda çevreyi oluşturan materyalin cinsine de bağlı. Örnek olarak, bir uzay mekiğindeki metal bir koridordaki ses, zemininde halı serili bir evden daha fazla yankılanır.
Kit şuanda ücretsiz olarak erişime açık ve Android, Linux, Mac ve Unity motoru yüklü olan Windows cihazları ile uyumlu olarak çalışıyor. Unreal Engine 4 desteği ise yolda. Steam Audio’yu kullanmak tamamen geliştiricilerin inisiyatifine kalmış durumda. Bir zorlama yok yani. Ancak bu kitin VR deneyimine ve oyunlara bir bütün olarak ses anlamında katkı sağladığı açık. Kutu gibi bir odada VR deneyimleyebildiğimiz ve masanın altına geçince, köşeyi dönünce duyduklarımızda büyük değişikler olabileceği göz önünde bulundurulunca, geliştiriciler bu kitle gerçek ses deneyimi sunmak için geri adım atmak zorunda kalmayacaklar.