PS4 Pro’yu gölgede bırakacak
Microsoft daha önce ‘Project Scorpio’ nun teknik özellikleriyle ilgili bazı açıklamalarda bulunmuştu fakat bugün konuyla ilgili olarak daha fazla bilgi sundu.
Oyun PC’leri ve oyun konsollarının hızları ve kaynakları hakkında analizler yapan Eurogamer’ın yan kolu ‘Digital Foundry’, Microsoft’un yeni Xbox konsol gücünün grafiklerle belirtildiği büyük bir inceleme yayınlamış.
Bildiğimiz kadarıyla Project Scorpio 6 teraflops hızında çalışacak. Birincil rakibi PlayStation 4 Pro, 4.2 teraflops grafik gücüne sahip. Microsoft aynı zamanda 8GB DDR3 RAM/32MB ESRAM hafıza gücünü, 12GB GDDR5 ile değiştirmeyi düşünüyor. Bir çokları Microsoft’un AMD’nin son Ryzen CPU mimarisine geçiş yapacağını ümid ediyorlardı. Fakat Digital Foundry, firmanın Jaguar tabanlı işlemciyle yoluna devam edeceğini açıkladı.
AMD ilk olarak Jaguar işlemcilerini 2013 yılında yayımlamıştı. Microsoft orijinal Xbox One ve Sony PlayStation 4 ve PlayStation 4 Pro cihazlarının her ikisi de Jaguar mikromimarisine dayalı chipleri kullanıyorlar. Buna rağmen Scorpio’daki yeni x86 çekirdekler Xbox One’dakinden yüzde 31 daha hızlı ve Microsoft’un Ryzen’a geçiş konusundaki kayıtsızlığı aslında çok da fazla bir anlam ifade etmeyebilir. Digital Foundry Microsoft’un Project Scorpio’daki GPU motorunun 1172MHz gibi etkileyici bir hızda çalışacağını belirtiyor. Bu, hem Xbox One’daki 853 MHz hıza, ve hem de PS4 Pro’daki 911 MHz’lik hıza oranla büyük bir artışı ifade ediyor.
Microsoft bu güçlendirme ile bir çok şey yapacağını gösteriyor. Firma 900p ve 1080p Xbox One oyunlarının Project Scorpio’da 4K’da çalışacağına inanıyor. Rapora göre tüm Xbox One ve Xbox 360 oyunları gözle görülür bir performans artışı yaşayacaklar. PS4 Pro, performans artışı sağlamak için Boost Mode eklentisi yayınlamıştı. Bu eklenti ile bazı PS4 oyunlarına ufak tefek geliştirmeler sağlamış, belirgin güçlendirmelerin sağlanabilmesi için ise her bir oyunun yamalanması gerekmişti. Dolayısı ile Project Scorpio, bu noktada PS4 Pro’ya karşı ciddi bir rekabet şansı kazanmış oluyor.
Digital Foundry, Project Scorpio’yu tam olarak test etme imkanı bulamadı fakat Microsoft yerel 4K’da çalışan ve 60 fps’de kilitlenen Xbox One motoru ile bir ForzaTech demonstrasyonu sundu. Demo esnasında GPU kullanımı yüzde 60-70 arasında kaldı. Bu da konsolun yedek güce sahip olduğu anlamına geliyor.
Microsoft, Project Scorpio’nun neye benzediğini ya da adını ve fiyatını açıklamazken Digital Foundry portlarla ilgili bir miktar bilgi sağladı. Konsolun arka bölümü Xbox One S üzerine dayalı, dolayısı ile Kinect portu mevcut değil. Fakat HDMI girişi hala var. Microsoft aynı zamanda, optik sürücü olarak 4K Blu-ray sürücü kullanımına devam ediyor.
Scorpio, GTX 1080 gibi üst düzey PC oyun kartlarında kullanılan bir teknoloji olan ‘buhar-çemberi dahili soğutma teknolojisi’ni kullanıyor. Bütün bu özellikler derli toplu olarak tanımlanan, entegre güç kaynağı ünitesiyle bütünlemiş bir donanım içerisinde bir araya getirilmiş şeyler. Microsoft aynı zamanda Scorpio üzerinde çalışacak ‘uzaysal çevre’ ses seçeneğini de açıklıyor. Bu özelliği mevcut Xbox One konsolları da kullanabilecekler. Uzaysal çevre 7.1 kurulumlarında yardımcı olacak olmakla birlikte Microsoft, HoloLens takımınca geliştirilen HRTF olarak adlandırılan tescilli bir formatı da sisteme ekleyecek. Bu format, gelecek yıl kullanılabilir olduğunda Scorpio Windows Mixed Reality gözlüğü desteğinin de kapsamlı olacağını gösteriyor.
Digital Foundry Project Scorpio’nun form faktörünün E3’te açıklanacağını söylüyor. Bu da Microsoft’un E3 basın konferansı etkinliğinden önce Xbox donanımını sergilemeyi düşünmediğini gösteriyor. Şimdi bütün gözler Microsoft’un sıra dışı gelişmiş oyunlar bağlamında ne gibi yenilikler getireceğini ve firmanın tasarım ve fiyatlandırmada ne denli rekabetçi olacağını görmek için Haziran ayına kilitlenmiş durumda.