Shigeru Miyamato; “mühendisler Unreal Motorunda uzman oldu”
Eğer Nintendo’nun tarihi boyunca zorlandığı bir şey varsa buda üçüncü parti geliştiricileri sistemlerine oyun yapmaya ikna etmek olmuştur.
VentureBeat’in hazırladığı habere göre, şirket bu durumu yeni oyun konsolları Switch ile değiştimek niyetinde. Konuyla ilgili açıklama yapan Shigeru Miyamoto, Nintendo’da çalışan mühendislerin Unreal Motoru gibi üçüncü parti araçlar üzerine çalışarak uzmanlaştığını ifade etti.
Switch’in kendinden önce gelen oyun konsolu Wii U gibi Unreal Motoru’nu desteklemesi şaşırtıcı değil. Ama Miyamoto’nun böyle bir açıklama yapması Nintendo’nun üçüncü parti geliştiricilere olan bakış açısını değiştirdiğine dair bir işaret. Zira Nintendo’nun eski başkanı Hiroshi Yamauchi ile üçüncü parti geliştiriciler arasında pek de arkadaş canlısı ilişkiler kurulamamıştı. Yamauchi 2000 yılında, “üçüncü parti geliştiricilerin sektöre hiçbir faydası yok” şeklinde açıklamalar yapması durumun bir özeti niteliğinde.
[irp posts=”6876″ name=”Nintendo: “Switch’e 2017 boyunca düzenli ve aralıksız yeni oyun gelecek””]
Nintendo’nun yöneticilerinde Shinya Takahashi’de Miyamoto’nun açıklamalarına destek vererek, “üçüncü parti geliştiricilerinin kolayca yazılım yapabileceği bir platform oluşturmak istiyoruz” dedi.
Miyamoto ayrıca Japon gelişticilerinin batılı rakiplerini artık arkadan takip etmediğini ifade ederek, mühendislerin batılı geliştiricilerle rahatlıkla boy ölçüşebileceğini söyledi.