Geliştirici; “bu oyunu geliştiren biziz, başkası değil”

PS4 Title oyunu olan Nioh, oldukça zorlu bir oyun olarak tasarlanıyor

Bir samurai aksiyon RPG (Role Playing Game)’si olan Nioh, ilk olarak 2015 Yılında Tokyo’da düzenlenen ‘Game Show’ da büyük bir sıçrama yapmıştı. Oyunun, videosu gösteride anons edilmişti. O zamandan beri oyunu bekleyen hayranları, gelecek ay içerisinde çıktığını duymaktan memnun kalacaklar.

Masocore Game

Bu noktada oyuncu camiasının bazı üyeleri Nioh’u hali hazırda görmüşler, demolar üzerinden ve aynı zamanda oyunun halka açık iki beta versiyonunu çoklu olarak oynamak suretiyle denemişlerdi. Böylece oyunun içeriğine daha çok vakıf olmuş olduk. Örneğin oyunun ne denli zorlu olduğu söylentisinin gerçekliğine…

Nioh’un geliştiricisi olan Team Ninja, oyunun ‘masocore’ oyun biçimi olarak sınıflandırlabileceğinin altını çizerek oyunun zorluk derecesini vurgulamış oldular. Masocore tabiri Masochistic ve hardcore tabirlerinden türetilmiştir. Bu tabirler oyuncunun, oyunu oynarken karşılaşacağı zorluk derecesini ortaya koyar.

“Nioh, Bloodborne ve Souls serilerinden etkilenmiştir. RPG/korsanlık ve kılıç v.s. ile kesme gibi konular için (özellikle de yağmacılığa dayalı sistem için) Diablo ve aynı zamanda Borderlands’e göz attık” diyor Fumihiko Yasuda bir röportajda. “ Samurai benzetmesi için Lone Wolf,  Kenji Misumi yapımı Cub ve Akira Kurosawa yapımı Yojimbo  filmlerinden olduğu kadar, bir dizi Japon dizilerinden de ip uçları aldık”.

OKU ►  Dar kot pantolon ve kol çantası sağlıkçıları ikiye böldü

Nioh’un Oyun Gelişimi

Bulunduğumuz tarihle oyunun ilk bildirildiği tarih olan 2015 arasında oyun birkaç değişime maruz kaldı. Örneğin masocore vizyonu, oyunun son versiyonunu oynamayı deneyen oyuncular baz alınarak azaltıldı ya da daha kolaya indirgendi. Ninja ekibi Destructoid’e bu değişikliği tarif edecek olan kelimenin ‘akıcılaştırma yapmak’ olduğunu söyledi.

Gözlemciler, Ninja ekibinin hayranların geri bildirimlerine değer verdiğine inanıyorlar. Yasuda da bu ifadeyi doğruladı.  Ninja Gaiden 3 gibi zorlu oyun tarzından ötürü farklı kesimlerden kabul gören diğer oyunlarla ilgili tecrübelerden de ders çıkardıklarını belirtti. Bir çokları bu zorluk faktörünün son sürüm oyunlara oyuncu yığınlarının beğenisini kazandırmaktan çok onları beğeniden uzaklaştırdığına inanıyor.

Nioh’la ilgili daha fazla bilgi

Oyun geliştiriciliğinde gold etiketin ne olduğunu merak edenler için ;  Bu aşama, geliştirmenin bütün aşamalarının tamamlandığı ve oyun dosyasının cd’lere yüklenmek üzere hazır hale geldiği aşamadır. Nioh’un oyun direktörü Yosuke Hayashi yönetiminde 20 Ocak’ta yapılacak canlı yayında bilmek istediğiniz daha fazla şeyi öğrenebileceğinizi ümid ediyoruz.

Oyun ile ilgili diğer haberleri görmek için buraya tıklayın.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here