Vulkan grafik API

Vulkan oldukça zengin bir grafik yazılımıdır

Intel’in entegre Iris 500 ve 600 işlemcileri için yayınladığı yeni bir Windows sürücü nihayet Vulkan grafik API ’sini destekliyor. Bu haber, bazıları için önemli bir haber.

Skylake ya da Kaby Lake işlemci kullanıcısı iseniz ve işletim sisteminiz Windows 10 ise, kurtuldunuz.

Vulkan tabanlı bir çok uygulama şu an itibariyle üstün kaliteli ya da deneysel oyunlardan oluşuyor. Dolayısı ile bu güncelleme her şeyi bir anda mükemmel yapmayacak ama, en azından bu gelişmeyle birlikte Vulkan masa üstü performansının arttırılmasının başlangıcı aşamasındasınız demektir. Vulkan, optimizasyona oldukça açık bir yazılım. Eğer geliştirimciler fırsat bulabilirlerse, Vulkan’ın devasa yükleme merkezinde işe yarar bazı geliştirimler yapabilirler.

Eğer geliştirimciyseniz,  Vulkan destekli oyun geliştirmek için artık büyük bir hedef pazarınız var. Soyut GPU’ların modern oyunları oynatabilmek için gerekli olup olmadıkları bir yana, hala kısmen de olsa daha uygun yapıda olduklarını söyleyebiliriz. Fakat her bilgisayarın kendine has işlemcisi var ve bunların bir çoğu Intel işlemci. Dolayısı ile şimdi bir geliştirimci olarak OpenGL ve DirectX’ten bağımsız olarak milyonlarca kullanıcı için daha yüksek performanslı modern oyun yapma şansına sahipsiniz.

OKU ►  Kolonoskopi artık korkulu rüya olmaktan çıkıyor

Bu gelişme aynı zamanda Nvidia ve AMD için de harika bir gelişme. Eğer Vulkan grafik programlamada standart metod haline dönüşürse, her seviye ekran kartı için daha iyi olacak. Intel’in entegre GPU’ları bugüne değin iki büyük GPU üreticisinin pazar payından çalmayı pek başaramadı. Fakat Intel’in pazardaki varlığı Vulkan hesaba katıldığında daha çok title game yapılabileceğine işaret ediyor. Ki bu da daha fazla title game’in soyut GPU üzerinde çalıştırıldıklarında olağan üstü bir performans sergileyeceği anlamına geliyor.

Vulkan her derde deva değil tabii. Modern grafiklerin zor matematiğini ve ağır yükünü kolaylaştırmayacak. Aslına bakarsanız Vulkan, geliştirimci adına daha fazla çalışma gerektirir. En azından başlangıç aşamasında. Fakat en azından bu konuda çaba sarf etmek isteyenlerin beyinlerinde biraz daha fazla alan açar ve birkaç ekstra FPS ya da birkaç milyon poligon kazanımına neden olabilir. Kaldı ki bu da her zaman için güzel bir kazanım olsa gerek.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here