Geliştirici; “bu oyunu geliştiren biziz, başkası değil”
Öyle bir çağa geldik ki oyun geliştiricileri bazen oyuncuların eleştirilerine ve isteklerine boyun eğebiliyor (bkn. Mass Effect 3’ün sonu). Nioh’un geliştiricisi olan Team Ninja ise bu modaya karşı durmaya karar vermiş olacak ki bununla ilgili Playstation’ın Blog’unda açıklama yapmış.
Team Ninja’dan Fumihiko Yasuda yaptığı açıklamada, “Fark ettiğimiz ilk problem, oyunculardan gelen geri bildirimi inceleyen ekip üyelerimizin bu bildirimlerden fazla etkilenmesi” dedi. Özellikle oyuncuların oyunun açık dünyaya sahip olması ve Ki Pulse sisteminin kaldırılmasının istenmesi bunlara örnek gösterilirken iki isteğinde sonuçta kabul edilmediği ifade dildi.
Bununla birlikte bütün oyuncu isteklerinin de geri çevrilmediği ifade edildi. Buna örnek olarak ise kamera kilitleme sistemi gösterildi.
“Sonuçta, herkese bu oyunu geliştirenlerin biz olduğumuz ve başkası olmadığını hatırlatmaya çalıştım” diyen Yasuda, “bütün istek ve tavsiyeleri incelediğimiz zaman, sonuçlara ulaşmaktan ziyade daha fazla soru işaretiyle karşılaşıyorduk” şeklinde konuştu.
Team Ninja’nın Dead or Alive ve Ninja Gaiden gibi yapıtlara imza atan geliştirici Tomonobu Itagaki’den sıkıntılı ayrılığından sonra stüdyonun kendi kimliğini oluşturacağı bir yapıta ihtiyacı vardı.
Bunların hepsini düşündüğümüz zaman Nioh’un oyuncular tarafından sevilmesi ve eleştirmenlerden yüksek notlar alması, Yasuda’nın iç güdülerinin doğru olduğunu gösterir nitelikte.
[irp posts=”6666″ name=”Bu oyunda ölüm kaçınılmaz; Nioh”]