Seurat mobil VR

İndirgeyici faktör

Google oyun geliştiricileri ve film stüdyolarının 3D görüntülerini mobil VR’a taşımalarını kolaylaştırmak için Seurat’yı kullanıyor. Fransız ressamın adı verilen Seurat, karmaşık 3 boyutlu sahneleri ayrıştırarak kolayca telefonlara uyarlanmalarını sağlıyor. Temel olarak yaptığı iş, 3 boyutlu bir sahneyi manuel olarak ölçeklendirme sıkıntısından kurtarmak.
Google I/O oturumunda Lucasfilm’e ait ILMxLAB yaptığı açıklamada, son teknolojiye sahip bir PC’de işlemesi 1 saat süren bir işlemle, Seurat’yı kullanmak suretiyle, Rogue One’dan alınan bir sahnenin mobil işlemcinin 13 milisaniye içerisinde çalıştırabileceği bir hale dönüştürüldüğünü söyledi. Kullanılan araç, sahnenin yapısal büyüklüğünü yüzde üçyüzlük bir faktörle, poligon sayısını ise yüzde 1000’lik bir faktörle azaltmayı başardı. Sunulan kısa gösterimde elde edilen mobil VR versiyon tabii ki tam ölçekli sinematik sahne kadar parlak değildi. Ama yine de mobil donanım kullanıldığı göz önünde bulundurulduğunda şaşırtıcı biçimde muhteşemdi.

ILMxLab’ın kreatif yönetmeni John Gaeta “Seurat, potansiyel olarak, VR ortamında sinematik gerçekçiliğin kapısını açıyor” dedi. ‘Kurşun zamanı’nı da içeren ‘The Matrix’ filmlerindeki özel efektlerin ardındaki kişi olarak sinema hakkında bir ya da iki şey bildiğini belirtti.
Seurat ile yapılabilecek oldukça çok şey olduğu aşikar. VR ile ilgili (özellikle de mobil VR ile) en büyük sorunlardan biri zengin içerik kıtlığı. Bu nedenle yapımcılar için çekici interaktif çevrelerin yapımını kolaylaştıracak herhangi bir şey faydalı olacaktır.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here