Bilgisayar programlamayı bir oyun üzerinden çözmek

Turing Tungle ile kendinize ve çocuğunuza gerçek bir bilgisayar deneyimi yaşatın

Turing Tungle ile kendinize ve çocuğunuza gerçek bir bilgisayar deneyimi yaşatın

Tüm ışıklar söndüğünde ve dünya teknolojik olarak bir kenara itildiğinde, Turing Tungle gibi tahta oyunlarına ihtiyacımız olacak. Texas Instruments programlamacısı ve karmaşık hesap yapma oyunları ile nam salmış Paul Boswell ve Alyssa Boswell küçük parçaları kullanmanızı istiyorlar. Bulmacaları çözebilmek ve bir mantık akışı oluşturabilmek için küçük parçaları doğru bir biçimde kullanmanız gerektiğini söylüyorlar. Bu düzlemi kurabilmek için sizde Turing Tungle ile kendinize ve çocuğunuza gerçek bir bilgisayar deneyimi yaşatın.

bilgisayar proglama ile ilgili görsel sonucu

Boswell insanlara nasıl programlama yapılacağını öğreten bir oyun hazırladı. Ancak sonunda hüsrana uğradı. Minnesota Üniversitesi’nde yaptığı çalışmada, kendini programlama veya hesaplama analizini beceremeyen bilim insanlarının arasında sıkıştı kaldı.

“Programlama, kimyagerler ve biyologlar arasından pek çıkmayan nadir bir yetenektir ancak bu böyle gitmemeli”. – yalnızca malesef bilgisayar bilimciler bu işi biliyor-
“Öğrencilerime programlamayı öğretmek için yıllarımı verdim. Başka pek çok üniversiteden sayısız öğrenci ile bir araya geldim. Hepsinin fikirleri vardı ama programlamayı bilmediklerinden istediklerini gerçekleştiremediler”, dedi.

OKU ►  94 yaşındaki lityum-iyon pillerin babası teknolojiyi bir adım daha ileri taşındı

Oyun basittir. Mermer set üzerinde, üst üste bir dizi iğne tahta üzerinde dolaşır ve “mantık” düzleminde ilerler. Mermer tabanda bir fıçıyı vurduğunda, başka bir top bırakır – ve bu bir bilgisayar döngüsü yaratır. Yani bir dizi programlama gerçekleşmiş olur.

“Oyuncular tahta üzerine altı farklı parça parçası yerleştirerek oyun tahtasına mantık katarlar. ‘Bit’ özellikle önemli bir olaydır. Her top bir tur attığında ters yöne doğru döner ve ters yönü işaret eder. Sola işaret etmek ‘0’, sağa işaret etmek ise ‘1’ gibidir. Dişlilerde zor ve karmaşık olan durumları ifade eder. Dişlilerin uçları birbirlerine bağlık olduklarından, bir diş ters çevrildiğinde bağlı olan dişlilerin uçlarını da ters yönde çevirir. Bilgisayardaki Turing işi tamda budur” diyor Boswell. Haberdeki videoyu izleyerek programlamayı çocuklara ve gençlere mantıksal düzlemde nasıl aşılamaya çalıştığını görebilirsiniz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here