‘Karma Gerçeklik (Mixed Reality)’

Üç gerçeklik bir arada

Microsoft yıllardır ‘Karma Gerçeklik (Mixed Reality)’ rüyası ile ilgili olarak konuşmalar yapıyor. Bu düşünceye göre AR ve VR gözlükler, sanal ve fiziksel çevrelerde birlikte, uyum içerisinde çalışabilirler. Fakat şimdiye değin tüm bunlar sadece lafta kalmıştı. Bu hafta yapılan ‘Build geliştirici konferansı’nda ise sonunda Microsoft’un tutkulu vizyonunun başarılabilir olacağını gösteren bir karma gerçeklik gösterimine şahit olundu. Tek başına ‘paylaşımlı sanal gerçeklik’ten daha fazla anlam ifade ediyordu karma gerçekliğin de varlığı. Sunum, tam anlamıyla HoloLens ile Acer’ın sanal gerçeklik gözlüklerini ilgi çekici şekilde bir araya getiren kombine bir deneyim olma özelliği taşıyordu.

Karma Gerçeklik Galerisi 1

Bu yılki gösterim bir sahil, küçük bir orman ve büyük bir volkandan oluşan bir çeşit bulmaca adasından ibaretti. HoloLens kullanıcıları VR gözlük takanların ada boyunca koşuşturan küçük avatarlarını görebiliyorlardı. Diğer yandan Acer’ın gözlüklerini takanlar da, ufukta beliren tehditkar bulutlar gibi görünen HoloLens izleyicilerini yerden izleyebiliyorlardı. Bu sunum temel olarak, farklı tipteki cihazların tekil bir çevreyi gözlemlemek için kullanılabileceğini göstermeye dönük bir örnek olma özelliği taşıyordu.

OKU ►  The Last Guardian oyununun sonundaki sürpriz

Karma Gerçeklik Galerisi 2

Microsoft’un katılımcılar için kurulumunu yaptığı şablonlar ve bir dizi yazılımların devreye sokulmasıyla Unity düzeneğini kullanarak HoloLens gözlükler takılabildi ve sonra yüzmekte olan ada gözlenmeye başlandı. Adayı elle seçmek için yumruğun yukarı kaldırılarak işaret parmağının da kaldırıldığı bir çeşit mimik olan ‘Air Tap’ hareketini kullanan katılımcılar, oda içerisinde farklı noktalara göz gezdirerek ada etrafında gezinmeye başladılar.

Karma Gerçeklik Galerisi 3

Acer VR gözlüğünü takan kullanıcılar için işler daha da ilginçleşmeye başlamıştı. Zira bu gözlükle adayı HoloLens’lerden çok daha net bir şekilde görebiliyorlardı. Bunun bir sebebi Acer gözlükteki ekran çözünürlüğünün daha yüksek olması. Fakat  aynı zamanda VR’ da HoloLens’in AR özelliğine oranla sanal nesneleri daha net gösterebilme avantajı olması da, diğer bir etkendi. Bu gösterimde Microsoft yeni ‘Karma Gerçeklik Kumandaları’ nı hazırlamamıştı, bu sebeple kullanıcılar çevrede gezinmek için ‘Xbox One gamepad’ kullanmak zorunda kaldılar.

Karma Gerçeklik Galerisi 4

Paylaşımlı karma gerçeklik ortamına doğru hareket etmek, iki gözlük arasındaki farklılıkları daha da somut hale getirmişti. Örneğin, HoloLens gözlük takmak tuhaf biçimde daha güçlü bir his vermişti. Kullanıcılar, ada üzerinde bulunan VR gözlük kullanıcılarını heyecanlandırmak için yapıldığı düşünülen, iki parmakları bir araya getirmek suretiyle adaya yıldırım atma hareketini nasıl yapacaklarını öğrendiler. Acer cihazını taktıklarında ise kendilerini sahilde bulan kullanıcılar, anlık ölçek değişiminden büyük oranda etkilendiler.  Yüksekten aşağıya dikkatle bakınmak yerine, artık ağaçların arasında yürüyüş yapmaya başlamışlardı.

OKU ►  Hackerlar Word belgesiyle trojan yayıyorlar

Karma Gerçeklik Galerisi 5

Gösteri boyunca yaşanan diğer bir çok olay, karma gerçekliğin sanal ve arttırılmış gerçeklikle birlikte mükemmel bir uyum içerisinde kullanılabileceği konusunda herkesi ikna etmişti.

Karma Gerçeklik Galerisi 6

Microsoft, AR ve VR ortamların her ikisini de tek bir paltformda destekleyen yegane firma. Ve aynı zamanda diğerlerinin sahip olmadıkları bir çok donanım deneyimine de sahip. Bununla birlikte karma gerçekliği ‘Project Scorpio’ konsoluyla gelecek yıl oturma odalarına da planlayan firmanın önündeki en büyük soru şu: Aynı zamanda geliştiricileri de ‘Karma Gerçeklik’ vizyonu konusunda ikna edebilecek mi?

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here